Translate

vrijdag 21 augustus 2015

We need to talk about Martin.

Over mezelf, misschien ook wel de moeite waard om over te schrijven. Ik ben dus Martin, een glamourpoes met een alternatieve touch, zoals ik zelf ooit verzon met een goede vriendin. Ben bijna 25 jaar haarstylist en heb samen met Margot Oosterbosch twee salons in Eindhoven. In 1991 ben ik gestart met de opleiding en heb veel trainingen, seminars, modeshows, editorials en vrij werk gedaan buiten het salon werk. We hebben een geweldig team, een rariteiten kabinet aan diverse typetjes, allemaal persoonlijkheden met een eigen stijl en karakter, zoals het hoort, geen volgers, na-apers of identiteitsloze  mensen, maar wel vriendelijk, enthousiast, energiek , inspirerend en vooral eigen en geen eenheidsworst. Toen ik begon als ondernemer op de Vestdijk tegenover het beroemde Dorint Hotel Cocagne, nu Pullman Eindhoven Cocagne, wist ik dat ik mijn eigen sfeer en stijl wilde neerzetten in Eindhoven en omstreken, en niet af wilde kijken bij mijn collega kappers. Met twee sterke meiden in mijn kielzog, waaronder Margot, startte we in Augustus 2000 met POP kapper, en het werd een knaller van succes. Na een jaar zaten de 4 stoelen, de 2 wasunits en de wachtstoeltjes plus het opstapje van 5 meter breed naar de deur vol met mensen en was POP al gauw een begrip in de stad en ver daar buiten. Met vallen en opstaan, door de drukte en inmiddels "partners in good crime"  besloten Margot en ik eind 2008 te verhuizen naar het mooie Wilhelminaplein nummer 1 in Eindhoven. Daar begon een mooi nieuw hoofdstuk van de POP dynastie.. Het werd POP Boutique-Salon, omdat we inmiddels met de mooiste producten werkten in ons vak, en het dealerschap kregen van Wouters& Hendrix, het wereldberoemde sieraden merk uit Antwerpen. Geliefd bij de internationale fashion magazines en hun trouwe addicts! Ook hadden we als een van de eerste salons in Nederland  het merk van celebrity haarstylist Philip B, de Hollywood kapper bij uitstek en ik hou wel van een gouden randje her en der..
We werkten al jaren met Sebastián, Sassoon, Kevin Murphy, American Crew, D:Fi en  Label M.( daarvoor met Tigi en ook nog met Unite en ICON gewerkt, maar men moet keuzes maken, niets ten nadele van ook deze mooie merken, anders hadden we ze nooit gebruikt natuurlijk!)
Ook gingen we luxe niche parfums verkopen zoals Escentric Molecules(we waren  het eerste verkoop punt in Zuid Nederland), Costume National en Comptoir Sud Pacifique parfums. Vandaar Boutique-Salon, omdat we exclusief en origineel durven te zijn.
Door persoonlijke gezondheidsredenen van mij, en na een voorzichtig terug keren in de overvolle salon, merkte ik dat ik dat niet meer aankon.. Toen hebben we een tweede rustige luxueuze salon geopend recht naast POP, genaamd Wilhelm Avenue Hairspa-Salon, waar in een geweldig mooi interieur door Tessa Koot in alle rust je haar verwend ( en ook jij ) kan worden in een relaxte sfeer, heerlijke Shiatsu massage stoelen tijdens ontspannende hoofdmassage,  genieten van fantastische  Nespresso koffie, thee van Award Winning thee merk Harney & Sons ,een glas bubbels of goed glas wijn/mineraalwater uit Italie. You name it, we've got it;-)
Zo groeide onze club van 3 naar inmiddels bijna 20 mensen, in 15 jaar  tijd.
Crisis of geen crisis, we groeiden maar door en door, en dat waar velen het moeilijk hadden. Waarom ging dat goed in onzekere tijden? Omdat wij onze eigen koers bevaren en nooit meegaan in de stroom der volgers, en hebben er geen hinder door gehad, het heeft ons sterker gemaakt, en laten zien dat als je een droom, een visie en de ballen  hebt om te ondernemen alles mogelijk is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten